Tweede ronde Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daphne Reis - WaarBenJij.nu Tweede ronde Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daphne Reis - WaarBenJij.nu

Tweede ronde Kaapstad

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

02 Maart 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Inmiddels durf ik bijna niet meer te vertellen wat ik hier allemaal mee maak... Het is echt te gek voor woorden!

Maar goed, hier dan toch een korte samenvatting van mijn tweede verblijf hier in Kaapstad.

Bij aankomst met de hele groep (20 man) zijn we direct van het vliegveld naar Camps Bay gebracht om heerlijk aan het strand bij Paranga te gaan lunchen. Na de lunch stonden er ineens een hele batterij oldtimer motoren met zijspan voor ons klaar om een tocht door de heuvels rond Camps Bay naar Signal Hill te maken. Bovenop stond Champagne voor ons klaar terwijl we van het prachtige uitzicht over Kaapstad konden genieten. Na een tocht door de stad werden we met de motoren bij het hotel afgezet, waarmee we natuurlijk hoge ogen gooiden. Erg geestig, om de reacties van de portiers en andere gasten te zien.

Na een korte opfrisbeurt stonden we rustig op onze transfer naar de dinerlocatie te wachten, toen er 8 oldtimer auto's voor kwamen rijden. Na een rit langs de kust en het voetbalstadion in aanbouw zijn we afgezet bij Pigalle, waar we heerlijk hebben gegeten en gedanst. Rond middernacht nog met vijf man naar club Jade gegaan en ontzettend gelachen om en met een van de huisvaders uit de groep die helemaal los ging (op een leuke manier hoor!). Spierpijn in mijn wangen van het lachen...

Na een volle vier uur slaap (het gemiddelde van de afgelopen nachten) vertrokken we gisteren (zaterdag) vroeg op een soort speurtocht/rally naar Kaap de Goede Hoop. In vier teams hebben we de hele dag met chauffeur rondgescheurd (Botanniccal Gardens, Kalkbaai, Simon's Town, the Cape) om allerlei informatie te verzamelen en opdrachten te vervullen. Klinkt suf, maar iedereen was bloed fanatiek, dus we hebben ons heel goed vermaakt...en natuurlijk zat ik uiteidelijk in het winnende team! Hoogtepunt van de dag was een onverwachte tocht met een 'powerboat' over False Bay. My God, wat ging dat hard! We hebben nog een uur na zitten stuiteren van de adrenaline.
Minpuntje was mijn nosedive van een trapje in de haven van Kalkbaai, waarbij mijn neus overigens onbeschadigd bleef, maar ik wel mijn (welbekende) knie goed blesseerde. Nu, een dag verder, lijkt de permanente schade mee te vallen, maar echt lekker ziet het er niet uit (niet in de laatste plaats omdat ik door de Malaria-pillen heel snel blauwe plekken krijg). Maar dit geheel terzijde...
's avonds niet bijzonder gegeten, maar wel nog even de stad in geweest met een groot deel van de groep en Anne. En wederom was het drie uur voor we thuis waren. Maar het wend al aardig, dit tijdschema.

Vandaag een vrije ochtend gehad en toch maar even naar de apotheek gegaan om wat ontsmettende en pijnstillende zalf voor die knie te halen. Daarna naar een township bij Stellenbosch gereden en bij een hele bijzondere vrouw thuis gelunchd. Ze begon heel opgewekt, maar brak ineens in tranen uit omdat ze niet kon geloven dat zij ooit in haar leven zomaar zo'n groep uit Nederland zou mogen ontvangen. Kortom, in no time ook wij allemaal in tranen. Een heel indrukwekkend moment en ook nog eens heerlijk gegeten.

Daarna door naar een vinyard, waar we uit de bus werden gezet... niet om wijn te gaan proeven, maar om achter op de 20 klaarstaande Harley Davidsons te stappen en door dit prachtige gebied te gaan touren. Jezus, wat was dat gaaf. Oh ja, misschien ook wel handig om even uit te leggen dat het vandaag in Kaapstad 35 graden en in het binnenland 40 graden was. Kortom, een fenomenale dag om dit te doen in deze waanzinnig mooie omgeving van Franschhoek.

Na twee wijnproeverijen tot slot heerlijk gegeten en rond 22.00 uur weer terug in het hotel, waar we 2 flessen wijn op onze kamers troffen. Jammer genoeg gaat het heel moeilijk worden die naar Nederland te krijgen, maar ik weet zeker dat ik Rinky en Anne er morgen heel blij mee kan maken...

Nog een dag te gaan en dan zit dit enorme avontuur er al weer op. Morgen ga ik hopelijk nog de Tafelberg op (als er geen tafelkleed op ligt), lunchen aan het Waterfront, misschien nog even naar het strand van Camps Bay en tot slot nog even eten met Rinky en Anne.

Ik kan gewoon geen genoeg van krijgen van deze stad dat zullen jullie begrijpen, maar het is eigenlijk niet vol te houden zo, want ook nu is het al weer 02.00 uur. Dus ik ga nu dan ook maar snel mijn paar uurtjes slaap pakken.

Tot dinsdag/woensdag allemaal! Oh ja, had ik al verteld dat ik inmiddels zo'n 1400 foto's heb gemaakt?! (Ter vergelijking: tijdens mijn jaar in Australië heb ik er in totaal 1200 analoog gemaakt). Maar om jullie gerust te stellen, ik zal de hoogte punten er voor jullie wel even uit filteren (alle 800 ;-)).

  • 02 Maart 2009 - 07:57

    Sonja:

    Dit alles is te gek voor woorden, wat super gaaf. Let met vliegen op of Dieuwke uit Linschoten op je vliegtuig zit als stewardess want ik hoorde dat ze nu ook in Zuid Afrika zit. Tot gauw! mamma

  • 05 Maart 2009 - 20:34

    Erica:

    Hi Daphne, wat ontzettend gaaf allemaal, wat een wereldtijd heb jij daar gehad. Welkom thuis en ik zou graag genieten van alle 800 superfoto's !!!

    groetjes Erica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Daphne

Actief sinds 10 Feb. 2009
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 4799

Voorgaande reizen:

15 Februari 2014 - 13 April 2014

Argentinië

07 Februari 2009 - 03 Maart 2009

Zuid-Afrika, Botswana & Zimbabwe 2009

Landen bezocht: