Op naar het volgende avontuur - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Daphne Reis - WaarBenJij.nu Op naar het volgende avontuur - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Daphne Reis - WaarBenJij.nu

Op naar het volgende avontuur

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

16 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Het is al weer bijna een week na mijn eerste mailtje en inmiddels heb ik echt het gevoel dat ik al een maand in Zuid-Afrika ben.

Needless to say, ik vermaak me buitengewoon goed. Het is echt te gek om hier mensen te kennen en ook heel makkelijk in allerlei vriendengroepjes te worden opgenomen. Vrienden van Rinky zijn ook vakantie in Kaapstad en hebben dus alle tijd voor sundowners, lunches, de traditionele braai (bbq) en uitgaan. Ik heb dus maar meteen een lokale simkaart geregeld en ben de hele week gebeld en aan het bellen geweest om maar zoveel mogelijk leuke dingen in een dag te proppen.

Dinsdag dus naar The Backpack in de stad verhuisd en daar meteen een ontzettend geestig Engels meisje ontmoet waar ik eigenlijk de hele rest van de tijd mee heb opgetrokken. Ze heet Welly (what's up with the funny names!?) en is in Kaapstad voor de bruiloft van haar broer, komende donderdag.

Op de een of andere manier klikte het ook goed met mijn vrienden en de vrienden van deze vrienden, dus al met al was het keer op keer een ontzettend gezellige bedoeling. Wat we ook deden.

Het is wat veel om de hele afgelopen week door te nemen, maar dit waren de hoogtepunten:
Middernacht op Signal Hill met onwaarschijnlijk gaaf uitzicht. Sundowners uitkijkend over Camps Bay, Robben Island (werd woensdag gecancelled en kon donderdag als nog doorgaan). MEt een vriendin van Anne heb ik 18 holes gelopen op Milnerton Golf Estate, langs het strand met onwaarschijnlijk uitzicht op de Tafelberg (die ik overigens niet beklommen heb door weer of andere plannen... met een beetje geluk kan ik dit over twee weken nog doen, na de beurs in Johannesburg als ik voor drie dagen terug ben in Kaapstad!).
Verder heerlijk langs False Bay gelopen van St. James naar Kalkbaai, hele leuke kleine dorpjes aan de baai. Zaterdag naar The Old Biscuit Mill in Woodstock geweest met Anne en Welly. Een oude fabriek, waar op zaterdag een enorme markt wordt gehouden met ontzettend lekker eten en allemaal leuke boetiekjes met kleding, sieraden en andere prullaria. Nou, ja en dit dan omgeven door eindeloze lunches, borrels en dinners op tegekke plaatsen en met allelei interessante mensen. Ik zal kijken of het me lukt wat foto's te uploaden. Anyway, Morgen verdwijn ik waarschijnlijk weer voor een week van de radar, want dan vertrek ik op mijn trip naar Botswana en Zimbabwe... Ik kan echt niet wachten! (Want wat ik tot dusver van Johannesburg heb gezien, is erg deprimerend). Mazzl.

  • 16 Februari 2009 - 13:11

    Ilse:

    Leuk, met foto's!!!! Dat laatste pleintje, daar zijn wij ook geweest (vlakbij Bo-Kaap en de Waterkant toch?), feest der herkenning! Ben ook zo benieuwd hoe je Botswana gaat vinden! Wil ook weer in een makoro stappen en lekker door de Okavangodelta varen! Superveel plezier! Hopelijk heb je daar ook een leuke groep!

    xx ils

  • 16 Februari 2009 - 16:27

    Jasper:

    Hye Daph,

    Dat ziet er relaxed uit, zeg. Ik ben echt stik jaloers... een beetje golfen daar aan zee terwijl ik iedere dag naar m'n werk moet. Heel veel plezier!!!

  • 16 Februari 2009 - 19:14

    Sonja:

    Hoi Daph

    Als ik die foto's zie word ik ook stik jaloers, echt helemaal te gek. Ik wil niet klagen over Mallorca, want we hebben het super gezellig, maar toch wel wat koud.
    En nu genieten van de volgende trip!
    Liefs mamma

  • 16 Februari 2009 - 22:45

    Peter:

    Toch handig hè, zo'n kleine, handige én intelligente Panasonic DMC FX35 camera!
    Op naar de Okavanga Delta voor de ultieme shots met je Canon 450D met tele!
    Groetje, pappa.

  • 23 Februari 2009 - 11:43

    Patricia:

    He Daphne,

    Geniet lekker, klinkt echt goed wat je allemaal doet! Ja, lekker golfen met uitzicht, maar wij zijn hier ook al wezen golfen, ging goed! Veel plezier en geniet ze, groeten Raymond & Patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Daphne

Actief sinds 10 Feb. 2009
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 4798

Voorgaande reizen:

15 Februari 2014 - 13 April 2014

Argentinië

07 Februari 2009 - 03 Maart 2009

Zuid-Afrika, Botswana & Zimbabwe 2009

Landen bezocht: