Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Daphne Reis - WaarBenJij.nu Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Daphne Reis - WaarBenJij.nu

Ushuaia

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

04 Maart 2014 | Argentinië, Ushuaia

Een kort bericht vanuit de meest zuidelijke ´stad´ op aarde. Nog zuidelijker is er ook nog een dorp, Puerto Williams, maar dat ligt in Chili, dus daar hebben ze hier niet graag over. :-)

Zondag ben ik op de ongoddelijke tijd van 4.45 uur ´s ochtends van Buenos Aires naar Ushuaia gevlogen, na een ontzettend leuke dag met Ximena en haar familie. Toeval wilde dat een hele goede vriendin van Ximena, Florencia, een paar jaar geleden naar Ushuaia is verhuisd, dus zaterdagavond heeft ze haar nog snel gevraagd of ze tijd had om een keer met mij af te spreken tijdens mijn verblijf hier. Een uur na aankomst werd ik al door Florencia gebeld en weer twee uur later stond ze samen met vriendin en gids Melina voor de deur om me op te pikken en me wat van de omgeving te laten zien. Helaas lukte het niet om heel ver weg te rijden omdat ze daarvoor niet voldoende benzine in haar auto had en er rijen van 50 auto´s bij de enige twee bezinepompen stonden die überhaupt nog voorraad hadden. Heel apart dit soort schaarste. Het zou iets met een lang feestweekend te maken hebben, i.v.m. carnaval... Maar goed, het was leuk om zo snel wat van de omgeving gezien te hebben.

Ik ben al sinds vorige week snipverkouden en had de laatste dagen ook steeds meer last van mijn maag. Dat gecombineerd met bijzonder weinig slaap resulteerde erin dat ik de volgende ochtend, na een nacht met helse maagpijn, toch maar even naar het lokale ziekenhuis ben gegaan voor een consult. Misschien was ik naief maar ergens dacht ik dat een gemiddelde arts hier toch wel een paar woorden Engels zou spreken, maar niets was minder waar. Hier kwam mijn ´Hoe & wat in het Spaans´ dus toch nog goed van pas. En wat zou ik doen zonder Google translate?! Inmiddels zijn we drie maagbeschermende en -ontstekingsremmende tabletten verder en is de verbetering ingezet. Pfew.

Gistermiddag ben ik naar het Tierra del Fuego National Park geweest, waar ik ergens werd afgezet om drie uur later aan het andere eind van een wandelroute weer te worden opgepikt. Ik was nog niet in orde dus heb het rustig aan gedaan en heb onderweg wat met de verschillende mensen gekletst. Vooral veel Brazilianen een enkele Amerikaan of Engelsman, maar ik ben nog geen Nederlander tegen gekomen hier.
´s Avonds ben ik weer door Florencia opgepikt om samen met een andere vriendin die ook Florencia heet en hun beider vriendjes, in een Engels pub iets te gaan eten. Erg gezellig. Daar ook nog met een leuke Belg staan praten uit Antwerpen.

Vandaag naar de Harberton Estancia geweest en een pinguinkolonie bezocht, daarna via het Beagle kanaal terug naar Ushuaia. Het was een heerlijke dag. Zojuist even plannen gemaakt voor de komende dagen. Ik vertrek morgenochtend om 5 uur (daarom heet dit ´reizen´ en geen ´vakantie´ ;-)) naar El Calafate. Navraag bij het boeken van een busreis naar Torres del Paine in Chili, leverde een dusdanig gecompliceerd en duur plaatje op, dat ik besloten heb het idee om te gaan te laten varen. Ik ga nu twee dagen naar El Calafate en daarna voor een dag of 3 à 4 door naar El Chaltén. Ik ben benieuwd.

Nu snel douchen en dan ga ik bij de tweede Florencia samen met wat vrienden thuis een hapje eten.

Beso!

  • 05 Maart 2014 - 20:36

    Sonja:

    Hi Daph, dat ziet er leuk uit met die Koningspinguins en leuke meiden die Florentina's.
    Ben benieuwd hoe je de busreis doorstaat, maar het zal zeker weer de moeite waard zijn. Hopelijk zijn je maagklachten nu ook opgelost, want wat zag je er zielig uit maandag. Geniet!!!liefs van je paps en mams

  • 10 Maart 2014 - 21:18

    Marja De Goede:

    Hallo Daphne,
    Leuk reisverslag.De foto's zijn ook leuk. Ben je alweer wat opgeknapt na dat vervelende gedoe met je maag?
    Vind je het een mooie reis en beantwoordt het aan je verwachtingen?
    Ik wens je nog veel mooie reiservaringen toe.
    Hartelijke groeten van Marja en Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 10 Feb. 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 4788

Voorgaande reizen:

15 Februari 2014 - 13 April 2014

Argentinië

07 Februari 2009 - 03 Maart 2009

Zuid-Afrika, Botswana & Zimbabwe 2009

Landen bezocht: