Welkom in Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daphne Reis - WaarBenJij.nu Welkom in Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daphne Reis - WaarBenJij.nu

Welkom in Afrika!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

10 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een betere start van deze reis kon ik me niet voorstellen. Ik heb werkelijk twee fantastische dagen achter de rug!

Na een prima verlopen reis, stond ik met eenhalf uur vertraging rond 23.00 uur zaterdagavond aan de Zuid-Afrikaanse grond, waar ik door vriendin Rinky opgewacht werd.

Rinky woont een aardig eind uit het centrum, maar wel weer heel dicht bij False Bay aan de andere kant (bij Muizenberg) in een leuk huisje met tuin en met twee tegekke katten (katers) van 11 maanden.

Zondag zijn we naar de penguins bij Simon's Town geweest en naar Kaap de Goede Hoop, waar het tot mijn verbazing heel rustig was. Daarna ff heerlijk aan het strand gezeten in Buffelsbaai. Thuis vervolgens een snel een late lunch gegeten en toen meteen door naar de Botanische Tuinen voor een openlucht concert tegen de Tafelberg aan. Daar ontmoetten we een oude vriendin uit Zambia die op haar beurt weer een bevriend stel had meegenomen (een ander vijftal dat ook zou komen kreeg autopech en kwam letterlijk bij de laatste noot van het concert van Arno Carstens aanlopen). Kortom een ontzettend gezellige middag/begin van de avond gehad. Daarna rond half acht met Anne, de andere exchange student vriendin die ik 16 jaar niet gezien had, afgesproken in een restaurant en ook dat was helemaal tegek. Wat een lol! Het is echt bizar hoe vanzelfsprekend het voelt om gewoon weer de draad op te pakken alsof we elkaar onlangs nog gezien hebben. Kortom een fantastische eerste dag!

Gister hebben we Anne in de stad bij haar appartement opgepikt en zijn we naar de wijngebieden gereden. Daar zijn we naar 4 wijnhuizen geweest rond Wellington, Stellenbosch en Franschhoek. Tokara was by far mijn favoriet. Zijn jullie daar toevallig ook geweest. Wat een uitzicht! Oh ja, het weer is werkelijk fantastisch, vandaag in de stad nog een beetje regen bij vertrek, maar vervolgens strak blauwe luchten en temperaturen van rond de 30 graden. Anyway, rond vijven weer richting de stad gereden, waar we al snel weer contact hadden met de drie van gisteren (die ook op vakantie zijn vanuit Zambia en White River bij Kruger) en die het plan hadden opgepakt om van een traditionele 'sun downer' aan het strand van LLandudno te gaan genieten. Dus we zijn nog even naar Woolworth's gereden en toen door naar de rotsen in de baai langs de Atlantische kust. Je weet werkelijk niet wat je meemaakt. Heerlijk met zijn zessen zitten kletsen, drinken en snacken bij een prachtige zonsondergang terwijl onder onze boulder (rots) tientallen surfers de ene na de andere prachtige golf pakten. Toen Anne thuis afgezet en nog even naar Signal Hill gereden om van het fenomenale uitzicht te genieten.

Kortom, ik maak het goed. Morgen ga ik de stad in. Rinky brengt me in haar lange lunchpauze weg. Ik ga waarschijnlijk met een vriendin van Anne nog golfen een dezer dagen. Woensdag naar Robben Island, vrijdag cocktails met de gang van gisteren en verder is er nog zo veel te doen, dat ik nu al weet dat het nooit allemaal gaat lukken, this time around. Maar goed, wat een heerlijke stad!

  • 10 Februari 2009 - 07:46

    Floor:

    Whaaaahhhhh......jaloerssss!!! Geweldige stad he? Zo relaxed en mooi. Het klinkt in ieder geval dat je enorm geniet! Houden zo, zou ik zeggen.
    X
    Floor

  • 10 Februari 2009 - 08:37

    Nielz:

    Klinkt super!!! Ben ook zeker jaloers, gaav hoor! Geniet er lekker van!!

    Liefs, Nielz.

  • 10 Februari 2009 - 08:39

    Zwena:

    Hi Daphne,

    Wat gaaf ik wist niet eens dat je naar Zuid-Afrika toe zou gaan. Geweldig! Ik begin langzaam in het ritme te komen van 12 urige dagen. Aan het eind van de dag hou ik nog wat energie over. Als je terug bent kom ik graag langs, ik weet nu ongeveer waar je woont. hahahahaha

    Veel plezier meissie.

    Gr.

    Zwena

  • 10 Februari 2009 - 08:43

    Ilse:

    Klinkt super allemaal! Maar het is dan ook een fantastische stad en omgeving! Tokara was ook onze favoriet! Zo mooi daar en heerlijke wijn en olijfolie!

    Hoe doet je nieuwe camera het?

    Heb je Botswana al geboekt of ga je dat in Johannesburg regelen?

    Heel veel plezier nog!!!

    kus, Ilse

  • 10 Februari 2009 - 14:35

    Paul:

    Heej Daffie,

    Ik zou zaterdagavond ook even voor een avondvullend programma naar cafe The Bronx gaan als ik jou was. Je weet niet wat je meemaakt! Vooral heel veel mannen :-p Have fun!

    Gr. Paul

  • 11 Februari 2009 - 07:59

    Daphne:

    Jeetje wat gaaf! Kom je nog wel terug??

  • 11 Februari 2009 - 20:58

    Jasper:

    Jezus, je zit er al! Wat gaat de tijd in bepaalde gevallen toch snel.
    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. De volgende keer ga ik wel met je mee, okay...
    Veel plezier de komende weken!!!!

    Ciao

  • 11 Februari 2009 - 22:25

    Sjak:

    Hee Globetrotter! Ben je al weer in Zuid Afrika. Het klinkt zalig, zwoele avonden in goed gezelschap en mooi uitzicht en dan ook nog eens voortreffelijke wijn. Ja het klinkt echt fantastisch. Genieten kan je wel aan jou overlaten! Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

  • 13 Februari 2009 - 12:33

    Erna:

    Hi schatje,

    Wat klinkt het toch weer heerlijk!!! Zeker jaloers.
    Geniet van al het moois wat je nog gaat zien.

    X Erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Daphne

Actief sinds 10 Feb. 2009
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 4772

Voorgaande reizen:

15 Februari 2014 - 13 April 2014

Argentinië

07 Februari 2009 - 03 Maart 2009

Zuid-Afrika, Botswana & Zimbabwe 2009

Landen bezocht: